۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۷۴۹۵۵
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد:

هیچ‌کس نباید از جبهه انقلاب فاصله بگیرد| اصلاح نظام بانکی راه را برای رشد اقتصاد ملی هموار می کند

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که اصلاح نظام بانکی راه را برای رشد اقتصاد ملی هموار خواهد کرد، بر ضرورت استقلال بانک مرکزی از دولت تأکید کرد و ‌آن را لازمه اصلاح اقتصادی کشور دانست.
حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: شرکت کنندگان در نماز جمعه باید پیشگام وحدت باشند و با نقدکنندگان خود با احترام برخورد کنند تا مبادا کسی از جبهه انقلاب فاصله بگیرد؛ از آنچه می‌توانیم در این جبهه وارد کنیم نباید کوتاهی کنیم.

وی در ابتدای سخنان خود و در خطبه نخست با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی از دفاع مقدس به عنوان رویدادی نام برد که ملت ایران را در قله‌هایی از اقتدار سیاسی، علمی، امنیتی، دفاعی و اقتصادی قرار داد و راه را برای رسیدن به جایگاهی که زیبنده ملت اسلام است نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام هموار کرد.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: تردید نکنید که اگر دفاع مقدس نبود امروز عراق به دست مدیران و مسؤولان برآمده از اراده ملت این کشور اداره نمی‌شد و یک نظام سیاسی مستقل مدیریت آن را در دست نمی‌گرفت.

ملت ایران نماد مقاومت در برابر دولت آمریکا

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان این‌که خدا دفاع مقدس را خلق کرد و ایمان در میدان نبرد تجلی یافت، افزود: اگر دفاع مقدس نبود امروز لبنان به نماد اقتدار امت عرب و مهد خلق مقاومت اسلامی مبدل نمی‌شد و سوریه و یمن، فلسطین و غزه مشت گره شده‌ای بر سینه استکبار نبودند.

وی تصریح کرد: امروز ملت ایران نماد مقاومت در برابر دولت منحوس آمریکا است و این به دلیل عزت ملت، رزمندگان اسلام و آزادگان است و ما وظیفه داریم این عزت را حفظ کنیم و همواره با این عزت قدم برداریم تا عزیز باشیم.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم با اشاره به در پیش بودن ایام عرفه و عید سعید قربان، بر حضور پرشور در این مراسم تأکید کرد و از خدا خواست که راه را برای برای پیروزی ملت سلحشور یمن، سوریه، فلسطین و دنیای اسلام هموار کند.

اصلاح نظام بانکی هموارکننده رشد اقتصاد ملی

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه با اشاره به انتساب رییس کل بانک مرکزی و آرزوی توفیق برای وی، ابراز امیدواری کرد که برای اصلاح نظام بانکی کشور قدم‌های اساسی و مبنایی برداشته شود.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اصلاح نظام بانکی را از دولت مطالبه کرده‌اند، اظهار داشت: این کار بزرگ نیازمند برنامه‌ریزی، استفاده از نخبگان علمی، اجماع نخبگان علمی و سیاسی است و باید سه قوه با عزم جدی و با نگاه بلندمدت مسأله اصلاح نظام بانکی را در دستور کار خود قرار دهند.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: در این راه باید عزم جدی معطوف به فراهم آوردن زمینه استقلال بانک مرکزی باشد و رییس کل به طور شفاف این مطالبه از دولت و مجلس داشته باشد که بدون این مطالبه قطعا نمی‌توان بر مشکلات جدی فراروی نظام بانکی غالب شد که اصلاح نظام بانکی راه را برای رشد اقتصاد ملی هموار خواهد کرد.

وی همچنین از رییس کل بانک مرکزی خواست که با ابزارهای مناسب و کارآمد بر عملکرد بانک‌های خصوصی نظارت جدی داشته باشد و با برنامه‌ریزی مناسب در راستای هدایت منابع به سمت واقعیت اقتصاد و رشد تولید ناخالص داخلی گام بردارد.

مهم‌ترین شرط برون رفت از مشکلات اقتصادی

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: هرچند با مشکلاتی در بازار ارز روبه‌رو هستیم اما به دلایلی با مشکلاتی که دیگر کشورها با آن روبه‌رو می‌شوند و شاهد ارزش کاهش پول ملی خود هستند، نیستیم چراکه جمهوری اسلامی ایران امروز کم‌ترین بدهی خارجی را دارد و این موقعیت می‌تواند راه را برای حرکت رو به رشد اقتصادی فراهم کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که ملت ایران از قدرت بالایی برای برون رفت از مشکلات برخوردارند به شرط این‌که تصمیمات درست گرفته شود، اظهار داشت: کشور ایران ثروتمند است؛ مردم گمان نکنند با افزایش نرخ ارز یک اقتصاد بزرگ به نام اقتصاد ایران که جزو بیست اقتصاد برتر دنیا است دچار مشکل شود.

وی با تأکید بر این‌که ما می‌توانیم به سرعت از مشکلات امروز خارج شویم مشروط به این‌که سیاست‌های خود را به درستی اصلاح کنیم، خطاب به رییس کل بانک مرکزی گفت که با دستور دیگران حتی یک معاون و مدیرکل را منصوب نکند و مسؤولیت‌ها را به دست مدیران عالم، با تجربه، متعهد و به تعبیر قرآن حفیظ و علیم بسپارد./920/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات